بازی های سبك پلتفرم (ساده)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (متوسط)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)
بازیکننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (ساده)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 2 |
منوی ورود | ساده |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های جنگی (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت به طرفین- شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 5 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های مسابقه ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 10 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (متوسط)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | نیمه حرفه ای |
حركات | آموزش جزئی بحث |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
بازی های آموزشی ای (حرفه ای)
محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی
گرافیك | آماده-حرفه ای |
---|---|
تعداد مراحل | 0 |
منوی ورود | حرفه ای |
حركات | آموزش كلی- ثبت امتیاز |
سورس كد | |
خروجی ویندوز | |
خروجی اندروید | |
صدا گذاری | |
درج اطلاعات شما در بازی | |
درج اطلاعات درخواستی |
دسته بندی
آموزشهای تخصصی
آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت اول)
خب بریم سراغ درخواست بعدی که تعداد لایک قابل قبولی دریافت کرده تو لیست
قبل اینکه آموزش ساخت بازی آنلاین رو شروع کنیم لازمه ذکر کنم دوستان دقت کنید بازی آفلاین ، آنلاین نمیشه از این حرفهای اعصاب خورد کن نزنید بازی آفلاین برای اینکه آنلاین بشه باید از اول طراحی بشه که میشه بازی جدید و همون بازی نیست پس بازی آفلاین ، آنلاین نمیشه .
در مورد ایده بازی هم لازمه بگم بازی شما حتما باید ایده مناسبی برای آنلاین شدن داشته باشه و هر ایده ای رو نمیشه آنلاین طراحی کرد.
در این سری میخواهم یه بازی نوبتی (turn based) رو آموزش بدم
بازی های نوبتی در کل بازی هایی هستن که پلیر یه حرکت انجام میده و منتظر حرکت پلیر بعدی میمونه تا پلیر دوم حرکتش رو انجام بده بعد پلیر اول میتونه حرکت کنه (در برخی موارد هر دو پلیر با هم حرکت انجام میدن)
خب بریم پنج اسپرایت با نامهای spr_hero1 ، spr_hero2 ، spr_hero3 ، spr_hero4 ، spr_back به منظور انتخاب کاراکتر توسط کاربر ایجاد میکنیم.
یه اسپرایت کلید استارت به نام spr_play هم ایجاد میکنیم
یه آبجکت obj_global ایجاد میکنیم و در ایونت Create کدهای زیر رو وارد میکنیم.
randomize() global.username="" global.userhero=0 global.heath=100 global.e_username=0 global.e_userhero=0 global.e_heath=100 global.tern=0
در ایونت .Game start. همین آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم.
global.username=get_string("name","") if(global.username="") { global.username=string("user")+string(irandom(100)) }
یک آبجکت با نام obj_hero1 ایجاد میکنیم
در ایونت Create آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم
hero=1 image_speed=0
در ایونت .Mouse. زیر ایونت left pressed کدهای زیر رو قرار میدیم
global.userhero=hero image_index=1
در ایونت mouse enter کد زیر رو قرار میدیم
image_index=1
این خط کد برای اینه که حالت انتخاب رو در آبجکت نمایش بده یعنی دومین فریم (با توجه به ایونت مربوطه وقتی موس روی آبجکت میره حالت انتخاب نمایش داده میشه)
در ایونت mouse leave کدهای زیر رو وارد میکنیم
if(global.userhero=hero) { image_index=2 } else { image_index=0 }
این کدها در حالت کلی در وضعیت انتخاب آبجکت حالت تاسف و در غیر انتخاب حالت عادی اسپرایت رو برای ابجکت تنمایش میده (با توجه به ایونت مربوطه وقتی موس میره رو یه کاراکتر دیگه حالت تاسف یا عادی برای آبجکت نمایش داده میشه)
در ایونت draw همین آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم
if(global.userhero=hero) { draw_sprite(spr_back,1,x,y) draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) draw_sprite(spr_back,3,x,y) } else { draw_sprite(spr_back,0,x,y) draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) draw_sprite(spr_back,2,x,y) }
سه آبجکت دیگه از روی همین آبجکت کپی میکنیم و فقط متغییر hero اون رو در ایونت کریت رو به ترتیب 2و3و4 قرار داده و اسپرایت مربوطه رو براش انتخاب میکنیم.
یه آبجکت به نام obj_play برای اینکه بعد انتخاب کاراکتر بریم روم بعد ایجاد میکنیم
در ایونت کریت این آبجکت کد زیر رو وارد میکنیم که اسپرایت مربوطه ثابت باشه
image_speed=0
در ایونت Step کدهای زیر رو وارد میکنیم تا حالت انتخاب شدن یا نشدن کاراکتر مشخص بشه
if(global.userhero=0) { image_index=0 } else { image_index=1 }
در ایونت left pressed این آبجکت کد زیر رو وارد میکنیم
if(global.userhero!=0) { room_goto_next() }
در آخر با ایجاد دو روم و گذاشتن کل آبجکتها در روم اول کار این جلسه رو به پایان میبریم (اول از همه آبجکت obj_global رو بزارین تو روم)
نویسنده:
tfh1368