سفارش ساخت بازی
سطح بازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام مدرسه:
نام معلم:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید دو روز كاری
هزینه تولید پروژه 300.000 تومان

موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام دانشگاه:
نام استاد:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید پنج روز كاری
هزینه تولید پروژه 600.000 تومان

موتور بازی سازی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
سبك بازی را انتخاب نمایید
نام:
نام خانوادگی:
نام دانشگاه:
نام استاد:
تلفن تماس:
آی تلگرام:
توضیحات :
مدت زمان تولید پانزده روز كاری
هزینه تولید پروژه 2.000.000 تومان

برای ساخت بازی و مشاوره رایگان با آی دی تلگرام زیر تماس بگیرید: Tfh1368
برای ساخت بازی و مشاوره رایگان با آی دی تلگرام زیر تماس بگیرید: Tfh1368


بازی های سبك پلتفرم (ساده)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده
تعداد مراحل 2
منوی ورود ساده
حركات حركت به طرفین- پرش- دشمن ثابت
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های سبك پلتفرم (متوسط)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های سبك پلتفرم (حرفه ای)


بازی‌کننده در این نوع بازی مجبور به پرش از روی موانع مختلف یا بالا رفتن از سدهای فیزیکی است، مانند بازی سوپر ماریو یا بازی سونیك

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت به طرفین- پرش- شلیك- دشمنان متحرك- دشمن تیر انداز- دشمن دارای هوش مصنوعی- حركات خاص كاراكتر- تغییر اصلحه
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (ساده)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 2
منوی ورود ساده
حركات حركت به طرفین- شلیك- دشمن ثابت
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت به طرفین-  شلیك- دشمنان متحرك- جوایز حین جنگ
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های جنگی (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها بر روی پیروزی در جنگ استوار است و شما باید با غلبه بر دشمنان مراحل را به پایان برسانید. مانند جنگ هوایی یا جنگ تانكی

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت به طرفین-  شلیك- دشمنان متحرك- دشمنان ثابت- هوش مصنوعی- جوایز حین جنگ- ارتقا- تغییر صلاح
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های مسابقه ای (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.

گرافیك آماده
تعداد مراحل 5
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری-
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های مسابقه ای (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها پیروزی بر رقبا در مسابقات است معمولا مسابقات با وسایل نقلیه انجام میپذیرد.

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 10
منوی ورود حرفه ای
حركات حركت- مسابقه با رقبای كامپیوتری- ماژول های خاص در حین مسابقه- ارتقا و شخصی سازی وسیله
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های آموزشی ای (متوسط)


محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی

گرافیك آماده
تعداد مراحل 0
منوی ورود نیمه حرفه ای
حركات آموزش جزئی بحث
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی


بازی های آموزشی ای (حرفه ای)


محوریت اصلی این نوع بازی ها آموزش است. مانند آموزش الفبا فارسی یا انگلیسی و آموزش ریاضی

گرافیك آماده-حرفه ای
تعداد مراحل 0
منوی ورود حرفه ای
حركات آموزش كلی- ثبت امتیاز
سورس كد
خروجی ویندوز
خروجی اندروید
صدا گذاری
درج اطلاعات شما در بازی
درج اطلاعات درخواستی

دسته بندی

آموزشهای تخصصی
آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت اول) آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت اول) آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت اول)


آموزش ساخت بازی آنلاین-نوبتی(قسمت اول)


خب بریم سراغ درخواست بعدی که تعداد لایک قابل قبولی دریافت کرده تو لیست

قبل اینکه آموزش ساخت بازی آنلاین رو شروع کنیم لازمه ذکر کنم دوستان دقت کنید بازی آفلاین ، آنلاین نمیشه از این حرفهای اعصاب خورد کن نزنید بازی آفلاین برای اینکه آنلاین بشه باید از اول طراحی بشه که میشه بازی جدید و همون بازی نیست پس بازی آفلاین ، آنلاین نمیشه .

در مورد ایده بازی هم لازمه بگم بازی شما حتما باید ایده مناسبی برای آنلاین شدن داشته باشه و هر ایده ای رو نمیشه آنلاین طراحی کرد.

در این سری میخواهم یه بازی نوبتی (turn based) رو آموزش بدم

بازی های نوبتی در کل بازی هایی هستن که پلیر یه حرکت انجام میده و منتظر حرکت پلیر بعدی میمونه تا پلیر دوم حرکتش رو انجام بده بعد پلیر اول میتونه حرکت کنه (در برخی موارد هر دو پلیر با هم حرکت انجام میدن)

خب بریم پنج اسپرایت با نامهای spr_hero1 ، spr_hero2 ، spr_hero3 ، spr_hero4 ، spr_back به منظور انتخاب کاراکتر توسط کاربر ایجاد میکنیم.

یه اسپرایت کلید استارت به نام spr_play هم ایجاد میکنیم

یه آبجکت obj_global ایجاد میکنیم و در ایونت Create کدهای زیر رو وارد میکنیم.

randomize()
global.username=""
global.userhero=0
global.heath=100

global.e_username=0
global.e_userhero=0
global.e_heath=100


global.tern=0
  • خط اول برای اینه که حالت رندوم رو تو بازی فعال کنه
  • خط 2 و 3 و 4 متغییرهایی تعریف کردیم که مربوط به پلیر هستن
  • خط 6 و 7 و 8 متغییرهایی تعریف کردیم که مربوط به دشمن هستن
  • خط 11 یه متغییر هست که بعدا لازم داریم تا تشخیص بدیم پلیرمون نفر اوله یا نفر دوم و در حالت دفاع هست یا در حالت حمله.

در ایونت .Game start. همین آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم.

global.username=get_string("name","")
if(global.username="")
{
global.username=string("user")+string(irandom(100))
}
  • خط اول برای اینه که از پلیر اسمشو دریافت میکنیم
  • خط 2 تا 5 برای مواردی هست که پلیر اسمی وارد نکرده و ما یه اسم براش در نظر میگیریم.

یک آبجکت با نام obj_hero1 ایجاد میکنیم

در ایونت Create آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم

hero=1
image_speed=0
  • خط اول برای مشخص کردن شماره کاراکتر انتخابی هست بعدا سه آبجکت از این آبجکت کپی میکنیم و این متغییر رو افزایش میدیم .
  • خط دوم سرعت حرکت فریم اسپرایته که باعث ثابت شدن و عدم نمایش فریمهای بعدی میشه.

در ایونت .Mouse. زیر ایونت left pressed کدهای زیر رو قرار میدیم

global.userhero=hero
image_index=1
  • خط اول متغییر گلوبال کاراکترمون رو برابر متغییر کاراکتر این آبجکت میکنه.
  • خط دوم باعث نمایش فریم دوم اسپرایت میشه که حالت انتخاب هست.

در ایونت mouse enter کد زیر رو قرار میدیم

image_index=1

این خط کد برای اینه که حالت انتخاب رو در آبجکت نمایش بده یعنی دومین فریم (با توجه به ایونت مربوطه وقتی موس روی آبجکت میره حالت انتخاب نمایش داده میشه)

در ایونت mouse leave کدهای زیر رو وارد میکنیم

if(global.userhero=hero)
{
image_index=2
}
else
{
image_index=0
}

این کدها در حالت کلی در وضعیت انتخاب آبجکت حالت تاسف و در غیر انتخاب حالت عادی اسپرایت رو برای ابجکت تنمایش میده (با توجه به ایونت مربوطه وقتی موس میره رو یه کاراکتر دیگه حالت تاسف یا عادی برای آبجکت نمایش داده میشه)

در ایونت draw همین آبجکت کدهای زیر رو وارد میکنیم

if(global.userhero=hero)
{
draw_sprite(spr_back,1,x,y)
draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)
draw_sprite(spr_back,3,x,y)
}
else
{
draw_sprite(spr_back,0,x,y)
draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)
draw_sprite(spr_back,2,x,y)
}
  • این کدها زمینه و نوار کناری به همراه اسپرایت کاراکتر رو برای آبجکت در دو حالت انتخاب وغیر انتخاب رسم میکنه.

سه آبجکت دیگه از روی همین آبجکت کپی میکنیم و فقط متغییر hero اون رو در ایونت کریت رو به ترتیب 2و3و4 قرار داده و اسپرایت مربوطه رو براش انتخاب میکنیم.

یه آبجکت به نام obj_play برای اینکه بعد انتخاب کاراکتر بریم روم بعد ایجاد میکنیم

در ایونت کریت این آبجکت کد زیر رو وارد میکنیم که اسپرایت مربوطه ثابت باشه

image_speed=0

در ایونت Step کدهای زیر رو وارد میکنیم تا حالت انتخاب شدن یا نشدن کاراکتر مشخص بشه

if(global.userhero=0)
{
image_index=0
}
else
{
image_index=1
}

در ایونت left pressed این آبجکت کد زیر رو وارد میکنیم

if(global.userhero!=0)
{
room_goto_next()
}
  • این کد بررسی میکنه اگه کاراکتر خاصی انتخاب شده باشه میره روم بعد(با توجه به ایونت انتخابی با کلیک کردن)

در آخر با ایجاد دو روم و گذاشتن کل آبجکتها در روم اول کار این جلسه رو به پایان میبریم (اول از همه آبجکت obj_global رو بزارین تو روم)

 



Download

نویسنده:

tfh1368





نظرات


نام: عماد

6 فروردین 1398
اگه امکانش هست فیلم آموزش رو قرار بدید ممنون
نام: tohid Fh

6 فروردین 1398
آموزش مربوطه فیلم نداره . ولی درخواستتون بررسی میشه

نام: صدرا

29 بهمن 1398
لطفا یه اموزش برای بازی انلاین چند نفره هم بزارید چوری که پلیر ها بتونن همزمان بازی کنن نه نوبتی

نام: عرفان

25 بهمن 1399
با سلام و خیر مقدم به شما بلاگر عزیز آموزش شما فوق العاده بود و من هیچ جا بجز اینجا چنین چیزی پیدا نکردم فقط اگه میشه لطفا یه آموزشی رو هم در همین سایت قرار بدید که به صورت بازی نوبتی (turn based ) نباشه و پلیر ها همزمان با هم بازی کنند اگه این آموزش رو قرار بدید خیلی خوب میشه ممنون از سایت فوق العاده ی شما
نام: tfh1368

17 فروردین 1400
بحث خیلی پیچیده میشه ولی چشم بررسی میشه

نام: tanha

2 اسفند 1400
عالی بود فقط نگفته شده این اموزش برای استودیو 1 هست یا 2 یا برای هر دو قابل اجرا هست البته خودم فکر کنم در هر دو جواب بده بهرحال تشکر
نام: tfh1368

24 خرداد 1401
با سلام برای گیم میکر 1 هست برای گیم میکر دو هم قابل اجرا هست